ایمپلنت دندان چیست

ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی از جنس تیتانیوم و روکشی از جنس سرامیک می باشد. ایمپلنت دندان از لحاظ ظاهری بسیار به دندان طبیعی شبیه می باشد. تمامی خدمات جراحی و پیوند استخوان و ایمپلنت در دندانپزشکی دکتر کیهان کندری توسط بهترین جراحان و متخصصان با بهترین برندهای کره ای و سوئیسی و با رعایت شرایط کاملا استرلیزه انجام می پذیرد. با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل ضربه، پوسیدگی و شکستگی دچار از دست رفتن دندان می شوند. ایمپلنت دندان کارایی و سازگاری بالایی با دندان های طبیعی دارند. از لحاظ ظاهری نیز بسیار به دندان های طبیعی شبیه هستند. سازگاری بالای ایمپلنت ها به دلیل جنس پایه یا فیکسچری که به جای ریشه دندان ها قرار می گیرد؛ می باشد. فیکسچرها از جنس تیتانیوم هستند که باعث سازگاری بالا با استخوان اطراف ایمپلنت می شوند و بدن ایمپلنت را به دلیل جنسی که دارد، جسم خارجی تلقی نمی کند.

اشتباهات رایج درباره ایمپلنت دندان و راه حل آنها

یکسری تفکرات و ذهنیت غلط در مورد ایمپلنت وجود دارد. از جمله:

• مردم عوام فکر می کنند جراحی ایمپلنت بسیار جراحی پیچیده و طولانی است، اما در واقع اینطور نیست و بسته به تعداد ایمپلنت حداکثر 1 الی ۲ ساعت طول می کشد.
  • فکر می کنند که قیمت ایمپلنت خیلی بالاست. اما در دندانپزشکی دکتر کیهان کندری قیمت ها منطقی هستند و با سود خیلی پایین در این مجموعه برای رفاه حال شما عزیزان در این شرایط اقتصادی در نظر گرفته شده است.
  • فکر می کنند که ایمپلنت بعد از مدتی عفونت می کند، در صورتی که اینطور نیست و با رعایت موارد گفته شده توسط پزشک و عدم مصرف سیگار و دخانیات، مشکلاتی از قبیل عفونت پیش نخواهد آمد.
  • فکر می کنند که جراحی ایمپلنت بسیار دردناک است و با خون و خونریزی زیادی همراه است؛ در صورتی که اینطور نیست. راهکارهای زیادی برای کنترل خونریزی وجود دارد و اگر ایمپلنت به روش دیجیتال انجام شود این خون، درد و خونریزی به حداقل می رسد.

در مورد احساس درد در حین جراحی نیز، جراحی ایمپلنت بهمراه بی حسی موضعی انجام می شود و هیچ گونه دردی از جانب بیمار احساس نمی شود. اگر احساس ترس در مورد جراحی های دندانپزشکی  دارید، می توانید در کلینیک دندانپزشکی دکتر کیهان کندری، درمان های خود را تحت آرامبخشی (سدیشن) انجام دهید.

پنج دلیل که نشان می دهد چرا ایمپلنت بهتر از دندان مصنوعی است

• بعد از مدتی از کاشت ایمپلنت و جوش خوردن آن با استخوان، ایمپلنت جزئی از بدن تلقی می شود و بدن ایمپلنت را جسم خارجی تلقی نمی کند. ایمپلنت در استخوان فرو می رود، اما پروتز متجرک روی لثه است و داخل استخوان نیست و طبیعتا مشکلاتی از قبیل لق خوردن و … را بهمراه دارد.
  • دندان مصنوعی گاهی لق می زند و در هنگام سرفه و عطسه از دهان بیرون می پرد، در صورتیکه ایمپلنت به دلیل بودن در داخل استخوان لق نمی زند و چنین مشکلاتی ندارد.
  • در صورت تنگ بودن دندان مصنوعی ممکن است باعث آزار و زخم شده لثه بشود که ایمپلنت چنین مشکلاتی را ندارد.
  • ایمپلنت به دلیل اینکه داخل استخوان است و بسیار به دندان طبیعی شبیه است، حس جویدن و خوردن غذا را بهتر از پروتز متحرک منتقل می کند.
  • ایمپلنت بسیار به دندان طبیعی شبیه است و افراد عادی نمی توانند اغلب تشخیص بدهند که دندان ایمپلنت است یا دندان طبیعی. درصورتی که پروتزهای متحرک اینطور نیستند.